اعلامیۀ
هیئت اجراییۀ نهضت آیندۀ افغانستان هیئت اجراییۀ نهضت آیندۀ افغانستان

15 اپریل 2008

در راه برگزاری جلسۀ واحدِ نیروهای چپ و دمکراتیک

مانع ایجاد میکنند!

رفقا و دوستان شاهد اند که اعلامیۀ نهضت آیندۀ افغانستان در مورد توحیدِ سمینارِ وحدت چپ و گِردهمآیی وسیع نیروهای ملی , مترقی و دموکرات افغانستان در اروپا خوشبینی بی سابقه یی را نسبت به آیندۀ جنبش، در بین رفقا ، سازمانها و حلقه های چپِ دموکراتیک برانگیخته و باعث شادمانی هزاران همرزم ما که منتظر چنین حادثه یی بودند، گردیده است. نهضت آیندۀ افغانستان این استقبال بینظیر رفقا و هموطنانِ دموکرات را یک حادثۀ مهم برای پیشرفت روند وحدت چپِ افغانی تلقی کرده، یقین کامل دارد که در آیندۀ بسیار نزدیک تحقق عملی آن میسر خواهد گردید و یک سازمانِ بزرگِ سراسری نیرومند چپِ دموکراتیک در خدمت مردم زحمتکش افغانستان عرض وجود خواهد کرد . شرایط عینی و ذهنیِ این پدیداری همین اکنون فراهم گردیده اند.

نهضت آیندۀ افغانستان از رفقا ، سازمانها و حلقه هایی که در این چند روز پیامهای همبستگی و حمایت شان را از موضعگیری سازنده ، اصولی و جسورانۀ نهضت آیندۀ افغانستان در قبال سرنوشت جنبش چپ افغانی عنوانی نهضت آیندۀ افغانستان گسیل داشته اند ، رفیقانه ابراز سپاس میکند و بارِ دیگر تصمیم قطعی خود را برای فرا گذاشتن از مرز های دیروزی بین فرزندانِ صدیق خلق که در حلقه ها و سازمانهای گوناگون متشکل شده اند یا در بیرون از ساختار ها هنوز به منافع زحمتکشان می اندیشند ، اعلام میدارد. علی الرغم این دست آورد تاریخی با تأسف باید خاطر نشان ساخت که هنوز برخی از عناصر ، حلقات و گرایشها خواهان برگزاری یک تجمع عظیم نیرو ها و افراد مترقی نیستند. نهضت آیندۀ افغانستان با احساس مسؤولیت تاریخی اینک رفقا و دوستان را از چگونگی این امر واقف میسازد.

پس از ارایۀ پیشنهاد نهضت آیندۀ افغانستان مؤرخ 8 اپریل جهت توحید سمینار های وحدت چپِ افغانی و گِردهمآیی در یک نشستِ واحد تحت نامِ « نخستین فاروم جنبشِ دموکراتیک ، ملی ، مترقی و چپ افغانی » ، اعضای کمیسیون تدارک اجلاس وسیع نیروهای ملی , مترقی و دموکرات افغانستان در اروپا از نهضت آیندۀ افغانستان تقاضا کردند تا نمایندۀ خود را جهت ارایۀ معلومات بیشتر به یکی از جلسات آن کمیسیون بفرستد. نهضت آیندۀ افغانستان علی الرغم وضاحت کامل طرح های پیشنهادی خود مبنی بر واحد ساختن هردو گِردهمآیی ، به منظور تلاش برای دستیابی به یک توافق قابل قبول ، سه عضو هیئت اجراییه خود را  به جلسه مؤرخ 14 اپریل آن کمیسیون فرستاد. در جلسۀ نامبرده اکثریتِ اعضای کمیسیون ، بدون درنظر داشت فضای جدید وحدت خواهی که در سطح جنبش چپِ دموکراتیک بوجود آمده است و علی الرغم توضیحات هیئت ارسالی نهضت آیندۀ افغانستان ، توحیدِ دو گِرد همآیی را بدون ارایۀ دلایل سیاسی رد کرده و مسایل تخنیکی و لوژِستیک را پیش کشیدند.

نهضت آیندۀ افغانستان این موضعگیریِ منفی کمیسیونِ تدارک و برگزاری اجلاس وسیع نیروهای ملی , مترقی و دموکرات افغانستان در اروپا را اسف انگیز میداند.

اگر کمیسیون نامبرده پیشنهاد نهضت آیندۀ افغانستان را می پذیرفت ،  کمسیونِ وسیعی از ده ها سازمان ، حلقه و شخصیت های مستقِل جنبش دموکراتیک جهت تدارک امور تدویر گِردهمآیی به وجود می آمد و با یک کارِ جدی و عمیق د ر جریان چند هفته (حد اکثر سه ماه) جلسۀ وسیعی از نیروهای مترقی و دموکرات را به راه می انداخت. نهضت آیندۀ افغانستان یکبار دیگر اعلام میدارد که راه اندازی گِردهمآیی های تبلیغاتی برای سود جویی در جهت تقویت سیاستهای دیکتیه شده از سوی مراجعی که خواهان تحکیم حاکمیت ارتجاعی و حامیان بیرونی آن اند ، هیچگونه سودی به جنبش چپِ دموکراتیک و منافع مردم افغانستان نخواهد داشت.

باید با تمام نیرو تلاش کرد تا نهضت چپ و دموکراتیک افغانی را از زیر تأثیر سیاست بازی های گمراه کننده و انحرافی بیرون کشید و آن را به مسیر سازندۀ تشکل ، برای خدمت به خلق افغانستان رهنمون شد. چنین است وظیفۀ هر مبارز راستینِ راه آرمانهای مردم افغانستان!

با اطمینان میتوان گفت که حرکتِ پیشروندۀ چپِ دموکراتیک ، به یاری رفقای اصولی ، به شمول بخش عظیم اعضای سازمانهایِ اشتراک کننده در کمیسیون تدارک و برگزاری اجلاس وسیع نیروهای ملی ، مترقی و دموکرات افغانستان در اروپا ، عنقریب به یک سازمان بزرگ مبدل خواهد شد و روندِ مستقلانۀ  رشد و انکشاف بعدی خود را با استواری دُنبال خواهد کرد.

پیروزی از آن مبارزانِ تزلزل ناپذیر جنبش دموکراتیک افغانستان است!

هیئت اجراییه نهضت آیندۀ افغانستان

مؤرخ26 حمل 1387 مطابق 15 اپریل 2008

 

 

 


April 17th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها